2008. május 16., péntek

000 # Tervek, eszközök, árak

Régóta érlelődött bennem a saját pókerasztal elkészítésének terve, nemrég végre hozzá is fogtam. Az ötlet a netről származik, ahol rengeteg házilag készült pókerasztal terve, illetve az ezekhez tartozó leírás található meg. Többnyire angolul persze (főleg amerikai oldalak, az USA-ban egész iparág épült pókerasztalok gyártására, illetve pókerasztal-kellékek forgalmazására), néhány német vagy francia oldalt leszámítva. Remek gyűjtemény található a homepokertourney.com-on, én is onnan szedtem a terveket, amiken persze változtattam. Magyar oldalt csak egyet találtam a témában, wintermute oldalát.

Eredetileg nagyobb, 8 személyes asztalt szerettem volna, de aztán beláttam, hogy nem tudnám hova elhelyezni, ezen kívül elsőre nem is akartam annyi pénzt belefektetni. Az általam készítet, 5-6 fős asztal terve itt látható:



Nézzük milyen alapanyagok, illetve szerszámok kellenek, és ezeket mennyiért lehet beszerezni. Az asztalhoz szükséges alapanyagokat az alábbi táblázat tartalmazza:

Összesen tehát kb 24.000 Ft az alapanyag, ehhez persze még egy-két szükséges és kéznél nem lévő szerszám vagy kiegészítő költsége is hozzáadódott (majdnem megduplázva azt).

Az általam használt legfontosabb szerszámok:


Ezenkívül szükség volt még a következőkre:

szeg
ácsceruza
csiszolópapír
csiszolókorong
tűzőkapocs
PVC kés
pormaszk
védőszemüveg
faragasztó
habszivacsragasztó
mérőszalag

A munkafolyamat fázisai a következő bejegyzésben találhatók.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

olvassa el az egesz blog, nagyon jo