2008. május 16., péntek

002 # A könyöklő

A csiszolás befejeztével a könyöklő 2 rétegének összeillesztése, illetve az alap összeragasztása következett. Mindkét esetben "Pattex Palma Fa" faragasztót használtam, illetve a ragasztó megkötése után megerősítettem egyszerű pozdorjacsavarokkal.

Az összeszerelt könyöklő:




A könyöklő ráhelyezve a natúr asztallapra:



Az ezt követő lépés a szivacs felragasztása volt. A megfelelő puhaság elérése érdekében 3 centis szivacsot használtam, dupla rétegben, a felső réteget oldalról lehajtva a könyöklő mindkét oldalán. A két réteg szivacs összeillesztése eleinte nem tűnt különösebben nehéz feladatnak, de közben volt 1-2 buktató. Az első réteget simán a fára lehetett ragasztani a Patexxszel, azzal nem is volt gond, de a két szivacsot nem fogta meg a faragasztó, a habszivacsragasztó viszont túl folyékony volt, és a hosszú száradási idő miatt nem tudtam az alsó rétegre rászorítani illetve ráhajtani a felsőt. Végül egyszerűen odatűztem a szélét körben, kívül belül, az teljesen jól megfogta (bár belül nagyon feszült, a ráhajtásból adódóan). Ez eleinte egyszerű és jó megoldásnak tűnt, hátránya csak később derült ki.

Az első réteg szivacs felragasztva:



A második réteg oldalról tűzve:



Miután ez megvolt levágtam a felesleges részeket:



Ugyanez felülnézetből, még műbőr nélkül:



Nincsenek megjegyzések: