2008. május 16., péntek

003 # A műbőr

Miután a szivacsokkal végeztem jöhetett a műbőr felerősítése. Ez egyértelműen a legnehezebb része volt a projectnek. Erre már a neten is figyelmeztettek, szóval egyedül bele sem kezdtem, de még a segítség ellenére is megszenvedtem vele. A nehézséget a bőr kifeszítése okozta, pontosabban a megfelelő feszességre húzása. Extra nehézséget okozott maga a kör-forma is, így sokkal nehezebb volt kifeszítve rögzíteni az anyagot. Jóval egyszerűbb lett volna a dolog, ha nem ragaszkodom ahhoz, hogy egy darab műbőrből legyen a könyöklő borítása, ugyanis egy hosszú csík műbőrt sokkal könnyebb lett volna rögzíteni. Úgy természetesen az anyag is olcsóbb lett volna, lévén kevesebbet kellet volna felhasználni, de ennek 1 vagy 2 toldás lett volna a hátránya. Én mindenféleképpen toldás nélkül akartam megcsinálni, szóval a nehezebb úton indultunk el.

Először a külső oldalát rögzítettük, majd a középen maradó részt csíkokra vágtuk:





Itt majdnem elrontottam, és jobban bevágtam néhány csíkot mint kellett volna de szerencsére tudtam korrigálni később. Ezek után már csak a csíkokat kellett ráfeszíteni belülről a keretre, és a maradék anyagot levágni.

Így nézett ki amikor végeztünk, látható a szélén, hogy nem lett valami feszes:



Közelről szembetűnőbb volt, hogy nem igazás sikerült feszesre:



Ezzel nem voltam elégedett, nem lett elég feszes a külső oldal - ahol a tűzés miatt eleve nem volt egyenletes a szivacs vastagsága - a belső oldala pedig nagyon szögletes lett (nem voltak elég keskenyek a csíkok). A megoldást egy kapocskiszedő jelentette, amit egy barkácsáruházban vettem. Ezzel gyakorlatilag egyesével kiszedve a kapcsokat sikerült kifeszíteni rendesen a műbőrt. Kívül belül.



Így persze már könnyebb volt dolgozni is, mivel volt tartása az anyagnak, elég volt egy 20 cm-es helyen kiszedni a kapcsokat és ott jól meghúzni a műbőrt, mert a többi kapocs megtartotta és kifeszült.

Ez sem volt egy rövid munkafázis, de megérte, az eredmény magáért beszél:




Nincsenek megjegyzések: